Openingstijden: 8:30 - 16:30 van maandag tot en met vrijdag | Tel: +31 853018250

Sluiten
GET 20% OFF

By subscribing to our newsletter

AGB

  1. Algemeen

(1) smarine.nl is een aanbod van de

Smarine GmbH

vertegenwoordigd door de directeur Yun Tang

Elsflether Straße 1

27751 Delmenhorst

BTW-NUMMER: DE 324 698 537

E-Mail: info@smarine.nl

(2) Alle zakelijke relaties die tussen smarine.nl en haar klanten ontstaan, vinden plaats op basis van de volgende Algemene Voorwaarden (AV) in de op het tijdstip van de bestelling geldige versie, voor zover er geen afzonderlijke contractuele afspraken zijn gemaakt. Individuele contractuele overeenkomsten hebben voorrang op deze Algemene Voorwaarden.

(3) Klant in de zin van deze voorwaarden is in principe zowel de consument in de zin van § 13 van het Duitse Burgerlijk Wetboek (BGB) als de ondernemer in de zin van § 14 BGB. De term "klant" wordt hier gebruikt op een sekseneutrale manier.

 

  1. Aanbod, sluiting van overeenkomst, vorm

(1) De afbeeldingen van de producten in de online-shop zijn vrijblijvende aanbiedingen van Smarine GmbH. Door op de knop "Bestelling met betalingsverplichting" te klikken, gaat de Klant akkoord met het aangaan van een bindend contractaanbod voor de aankoop van de goederen die zich in het winkelmandje bevinden. Daarna ontvangt de klant een orderbevestiging per e-mail dat zijn bestelling door de onlineshop smarine.nl wordt gecontroleerd en verwerkt. De totstandkoming van de koop wordt door smarine.nl door een schriftelijke bevestigingsbrief of door levering van de goederen bevestigd.

(2) Bij elektronische handelstransacties of bij overeenkomsten op afstand, d.w.z. overeenkomsten die tussen een ondernemer en een consument uitsluitend met behulp van een techniek voor communicatie op afstand worden gesloten, biedt smarine.nl de klant zijn bestellingen aan volgens de geldende voorwaarden van de website. Fouten, drukfouten en prijswijzigingen voorbehouden.

(3) Informatie in reclamefolders en in de onlineshop kan door smarine.nl te allen tijde worden gewijzigd. Bovendien behoudt smarine.de zich het recht voor, de in reclamefolders, advertenties en op de website beschreven producten te allen tijde zonder voorafgaande aankondiging te wijzigen.

 

  1. Aanbiedingen, sluiting van de overeenkomst, vorm

(1) Alle op smarine.nl vermelde prijzen zijn brutoprijzen (prijs inclusief BTW). In principe zijn de prijzen exclusief verzendings-, verpakkings- en installatiekosten. Deze kosten worden apart vermeld in het winkelwagentje of op een aparte pagina van de leverancier. In geval van een bestelling (in het kader van een overeenkomst tot verkoop op afstand) omvat de uiteindelijke prijs de BTW, alsmede de verzendings- en verpakkingskosten.

(2) Een actualisering van de kant van de aanbieder van www.smarine.nl eerdere prijzen worden ongeldig. De prijzen die tijdens de bestelling worden weergegeven en die uiteindelijk per e-mail worden bevestigd, zijn geldig.

(3) Na indiening van de bestelling is de koopprijs netto contant onmiddellijk opeisbaar. De betaling kan gebeuren via vooruitbetaling, Sofortüberweisung, Paypal, kredietkaart of Klarna. In geval van een andere betalingswijze, gelieve contact op te nemen met de klantendienst. Cheques en wissels worden niet aanvaard.

(4) Betalingen worden geacht in overeenstemming met het contract te zijn, indien het bedrag contant wordt betaald of zonder voorbehoud op een van de rekeningen van Smarine GmbH wordt gecrediteerd vóór het verstrijken van de desbetreffende betalingstermijn. Betalingen van een klant worden overeenkomstig § 367 BGB eerst in mindering gebracht op de kosten, vervolgens op de rente en ten slotte op de hoofdvordering.

(5) De klant heeft alleen recht op verrekening, wanneer zijn tegenvordering onbetwist of rechtsgeldig vastgesteld is. De klant kan een retentierecht slechts uitoefenen voor zover zijn tegenvordering op dezelfde contractuele verhouding berust.

 

  1. Levering

(1) De levering geschiedt onmiddellijk na betaling of bevestiging van betaling vanuit het magazijn aan het door de klant tijdens het bestelproces opgegeven leveringsadres.

 

 (2)Oorlogen, stakingen, uitsluitingen, grondstof- of energieschaarste, bedrijfs- of verkeersstoringen, beschikkingen van hogere instanties evenals alle andere gevallen van overmacht, die buiten de schuld van smarine.nl de productie of verzending van de goederen verhinderen, vertragen of onrendabel maken, ontslaan smarine.nl voor de duur en de omvang van de storing van de leveringsverplichting. Indien de duur van 2 maanden als gevolg van de verstoring wordt overschreden, hebben beide partijen het recht zich uit het contract terug te trekken. Eerdere gerechtvaardigde wettelijke herroepingsrechten van de klant blijven onverlet. Bij gedeeltelijke of volledige stopzetting van de leveringsbron van de goederen is smarine.de niet verplicht om zich bij andere toeleveranciers te bevoorraden. In dit geval is smarine.nl gerechtigd de beschikbare hoeveelheid goederen te verdelen met inachtneming van haar eigen behoeften.

 

  1. Annuleringsbeleid

(1) Recht van herroeping

Een consument in de zin van § 13 BGB (Duits Burgerlijk Wetboek) kan zijn contractuele verklaring binnen 14 dagen zonder opgave van redenen in tekstvorm (bijv. e-mail of brief) herroepen of - indien de goederen vóór het verstrijken van de termijn aan u worden overhandigd - door het retourneren van de goederen zonder opgave van redenen. De termijn begint na ontvangst van deze schriftelijke annuleringsverklaring, echter niet voor ontvangst van de goederen door de klant (bij terugkerende leveringen van gelijksoortige goederen niet voor ontvangst van de eerste deellevering) en ook niet voor vervulling van onze informatieplichten volgens artikel 246 § 2 juncto § 1 lid 1 en 2 EGBGB. De tijdige verzending van de herroeping of van de goederen volstaat om de herroepingstermijn na te leven. De schriftelijke herroeping moet worden gericht aan:

Smarine GmbH

Vertegenwoordigd door de directeur Yun Tang

Elsflether Straße 1
27751 Delmenhorst

E-Mail:info@smarine.nl

 

 

(2) Gevolgen van herroeping

In geval van een effectieve herroeping zijn beide partijen verplicht alle ontvangen diensten terug te geven en alle verkregen voordelen (b.v. rente) op te geven. Indien de klant de ontvangen dienst geheel of gedeeltelijk niet of in slechtere staat aan de verkoper smarine.nl retourneert, moet de klant een vergoeding voor de waarde betalen. Dit geldt niet voor de teruggave van goederen indien de verslechtering van de goederen uitsluitend te wijten is aan de controle ervan - zoals dat in een winkel mogelijk zou zijn geweest. Voor het overige kan de verplichting tot betaling van schadevergoeding voor een verslechtering die is veroorzaakt door het gebruik waarvoor de goederen zijn bestemd, worden vermeden indien de klant de goederen niet gebruikt alsof het zijn eigendom was en alles nalaat wat de waarde van de goederen kan verminderen.

Goederen die per pakketpost kunnen worden verzonden, dienen op ons risico te worden teruggezonden. U draagt de kosten van de retourzending indien de geleverde goederen overeenstemmen met de bestelde goederen en indien de prijs van de te retourneren goederen een bedrag van 4.000 euro niet overschrijdt of indien, in geval van een hogere prijs van de goederen, u de tegenprestatie of een contractueel overeengekomen gedeeltelijke betaling op het ogenblik van de herroeping nog niet hebt uitgevoerd. Anders is de retourzending voor u gratis.

Verplichtingen tot terugbetaling van betalingen moeten binnen 30 dagen worden nagekomen. Voor u begint de termijn met de verzending van uw verklaring van herroeping of van het artikel. Voor smarine.nl begint de termijn met de ontvangst van de herroeping of de goederen.

Einde van de annuleringsvoorwaarden.

 

  1. Overdracht van risico

(1) Indien de klant een particuliere consument is in de zin van § 13 BGB (Duits Burgerlijk Wetboek), gaat het risico van toevallig verlies en toevallige verslechtering van de goederen over op de klant bij de levering van de goederen.

(2) Het risico van toevallige teloorgang en toevallige verslechtering van de goederen gaat, voor zover de klant een ondernemer in de zin van § 14 BGB is, op de klant over bij de levering van de goederen aan de voor de uitvoering van de verzending aangewezen onderneming; de plaats van uitvoering is in dit geval de maatschappelijke zetel van de bedrijfsvestiging van smarine.nl.

(3) Het risico van toevallige teloorgang en toevallige verslechtering van de goederen gaat ook over op de klant, indien deze in gebreke blijft met de inontvangstneming.

  1. Eigendomsvoorbehoud

(1) Tot aan de volledige betaling blijven de geleverde goederen eigendom van de aanbieder.

 

  1. Garantie / klantenservice

(1) Voor garantieaanspraken van de klant gelden de wettelijke bepalingen, voor zover in de volgende bepalingen niet anders is bepaald. Raadpleeg de productdocumentatie om te bepalen of er naast de wettelijke garantie een garantie van de fabrikant bestaat.

U kunt onze klantenservice bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08:00 - 16:30 uur op het telefoonnummer +31 853018250 of neem contact met ons op per e-mail via info@smarine.nl.

(2) Schade aan de goederen, die door ondeskundige of niet-contractuele bediening, installatie, aansluiting of opslag door de klant is veroorzaakt, rechtvaardigt geen aanspraak tegen smarine.de. Alleen de fabrikant van de goederen bepaalt het gebrek aan overeenstemming en de onregelmatigheid.

 (3) Indien de klant ondernemer is en zijn aankoop is gedaan voor zijn commerciële of zelfstandige freelance-activiteit, verjaren zijn garantieaanspraken na het verstrijken van een jaar vanaf de datum van aankoop van de nieuwe goederen of de ontvangst daarvan. Bovenstaande bepalingen zijn niet van toepassing indien de wet langere termijnen voorschrijft. Ten aanzien van gebruikte goederen kan de ondernemer geen aanspraak maken op garantierechten. 

(4) Slijtageonderdelen zijn van de garantie uitgesloten, bijv: Waaier, starterkoord, brandstofleidingen, enz.

 

  1. Garantie voor materiaaldefecten

(1) Voor zover er sprake is van gebreken, heeft de klant recht op de wettelijke garantierechten volgens de volgende bepalingen. Indien alleen kooplieden bij de overeenkomst betrokken zijn, §§ 377 e.v. HGB (GERMAN COMMERCIAL CODE) van toepassing.

(2) Indien de klant een ondernemer is, bedraagt de garantieperiode voor nieuwe artikelen één jaar. In het geval van gebruikte goederen is de garantie uitgesloten ten aanzien van ondernemers; in het geval van consumenten bedraagt de garantieperiode 12 maanden.

  1. Aansprakelijkheid

(1) Aanspraken van de klant op schadevergoeding zijn uitgesloten. Uitgesloten hiervan zijn aanspraken op schadevergoeding van de klant die voortvloeien uit letsel van leven, lichaam of gezondheid of uit schending van wezenlijke contractuele verplichtingen (kardinale verplichtingen), alsmede aansprakelijkheid voor andere schade op grond van opzettelijk of grof nalatig plichtsverzuim door de aanbieder, diens wettelijke vertegenwoordigers of agenten. Materiële contractuele verplichtingen zijn verplichtingen waarvan de nakoming noodzakelijk is om het doel van het contract te bereiken.

(2) In geval van niet-nakoming van wezenlijke contractuele verplichtingen is de aanbieder alleen aansprakelijk voor de voor het contract typische, te voorziene schade indien deze door eenvoudige nalatigheid veroorzaakt is, tenzij de schadeclaims van de klant gebaseerd zijn op schade aan leven, lichaam of gezondheid.

(3) De beperkingen van de leden 1 en 2 gelden ook ten gunste van de wettelijke vertegenwoordigers en gemachtigden van de dienstverrichter, indien vorderingen rechtstreeks tegen hen worden ingesteld.

(4) De bepalingen van de Wet Productaansprakelijkheid blijven onverlet.

  1. Verpakkingsverordening

Overeenkomstig § 6, lid 1, van de VerpackVO is de leverancier aangesloten op een landelijk afvalverwijderingssysteem.

  1. Gegevensbescherming

(1) De aanbieder verzamelt gegevens van de klant in het kader van de verwerking van contracten. Daarbij houdt hij zich aan de voorschriften van de Duitse verordening gegevensbescherming (DSGVO) (voorheen Bundesdatenschutzgesetz) en de Telemediawet, alsmede aan de respectieve wetten van de deelstaten. Zonder toestemming van de klant zal de aanbieder inventaris- en gebruiksgegevens van de klant alleen verzamelen, verwerken of gebruiken voor zover dit noodzakelijk is voor de afwikkeling van de contractuele relatie en voor het gebruik en de facturering van telediensten.

(2) Zonder de toestemming van de klant zal de aanbieder de gegevens van de klant niet gebruiken voor reclame, markt- of opinieonderzoek.

(3) De klant kan zijn toestemming voor de opslag van gegevens te allen tijde intrekken. Daartoe is het voldoende dat de Klant de Aanbieder op de hoogte brengt van zijn verzoek op het volgende contactadres:

Smarine GmbH

Vertegenwoordigd door de directeur Chen Sun

Elsflether Straße 1

27751 Delmenhorst

Tel.:+31 853018250

E-Mail: info@smarine.nl

 

 

  1. Slotbepalingen

(1) Indien één of meer bepalingen van deze Algemene Voorwaarden ongeldig zouden zijn, betekent dit niet dat de gehele Algemene Voorwaarden ongeldig zijn. De ondoeltreffende verordening(en) zal/zullen worden vervangen door de wettelijke verordening.

(2) Het recht van de Bondsrepubliek Duitsland is van toepassing op overeenkomsten tussen de aanbieder en de klanten, met uitsluiting van het VN-Verdrag inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken.

(3) Bij alle geschillen die uit de contractuele verhouding voortvloeien, moet de vordering, indien de klant een volle handelaar, een publiekrechtelijke rechtspersoon of een publiekrechtelijk speciaal fonds is, bij de voor de vestigingsplaats van de bedrijfsvestiging van Smarine GmbH bevoegde rechtbank aanhangig worden gemaakt. Voor zover wettelijk toegestaan, geldt dit ook wanneer een klant geen algemene bevoegde rechtbank in Duitsland heeft, wanneer een klant na het sluiten van de overeenkomst zijn woonplaats of gebruikelijke verblijfplaats naar het buitenland heeft overgebracht, of wanneer zijn woonplaats of gebruikelijke verblijfplaats op het tijdstip van het instellen van de vordering onbekend is, is Smarine GmbH ook gerechtigd een vordering in te stellen bij de vestigingsplaats van de klant.

Status van de algemene voorwaarden: Februari 2020

Smarine GmbH

Elsflether Straße 1

27751 Delmenhorst


E-Mail:info@smarine.nl

Internet:https://smarine.nl/


Directeur: Yun Tang

Tel:+31 853018250